امکان سرمایه گذاری بانک های آمریکا و اروپا در بیت

سلام دوستان
در مورد حرفهای یه سری از دوستان که فک میکنن که ارز های دیجیتال کلاه برداری هستش باید بگم که اصلا این دوستان ماهیت و ساختار ارزهای دیجیتالی رو ندونستن و مطالعه نداشتن رو این قضیه که میان با شرکت های هرمی مقایسه میکنن من اینجا چند تا نکته رو باید روشن کنم امیدوارم مفید واقع باشه
1- ارزهای دیجیتال بر پایه بلاک چین هستش که تمرکز و کنترل رو از دست حکومت ها و بانکها در میاره و تقریبا بیچارشون میکنه و در نتیجه ترامپ یا هر کس دیگه ای باید بگه که ارزهای دیجیتال بده و تمامی دولتها به نحوی دارن با اینکه از مزایای ارز دیجیتال بهره میبرند ولی باهاش مبارزه میکنن که همه گیر نشه یعنی اینکه فکر کنین همه مردم دنیا تمام خرید و فروش هاشونو با اتریوم یا بیت کوین یا هر ارز دیگه ای انجام بدن دیگه چیزی از سیستم مالی امروزه کاملا دست دولتهاست چیزی جز یه جسد نمیمونه و تمامی حکومت ها از این روز مثل سگ میترسن
2- متاسفانه با محدود بودن تعداد کوینهای مثلا بیت کوین و پایین بودن قیمت این بازار دولتها ی به دلیلی که در مورد قبل گفتم با سرمایه های مردم بازی میکنن و مردم رو از این بازارها و این ابزار مهم پرداخت میترسانند و دور نگه می دارن و تمامی بالا پایین شدن قیمتها یه جورایی بر میگرده به حکومت ها
3- بر خلاف سیستم مالی رایج که شما یه کارت میکشین و پول بدون کارمزد جابجا میشه بین شما و فروشنده متاسفانه مکانیزم پرداخت با ارزهای دیجیتال خیلی ساده نیست و برای پرداختهای کوچک هم باید کارمزد بدین این باعث شده که مردم خیلی از این سیستم استقبال نکنن
خلاصه اینکه اگه میخواهیم ارزهای دیجیتال زنده بمونن و پیشرفت کنن و مردم از چنگال این نظام سرمایه داری و سیستم مالی ظالم که در کل دنیا داره خون مردم رو میمکه رها بشن ما باید به ارزهای دیجیتال نه به عنوان محل سرمایه گذاری بلکه به عنوان ابزار پرداخت قوی و سیستم مالی نوین نگاه کنیم و خودمان از این سیستم برای پرداخت ها و معاملاتمون استفاده کنیم و دیگران رو نیز ترغیب کنیم که از این سیستم استفاده کنن
من فقط نظر شخصی خودمو گفتم و ممکنه که ایراداتی هم داشته باشه
با تشکر

دمت گرم عالی بود

ببین دوست عزیز حرفت در مورد ماهیت کریپتو کاملا درست و واضح هست و دقیقا قراره ارز ها اینکار و انجام بدن . سوال من از شما اینه که چرا توی همه جملاتت از متاسفانه استفاده کردی ؟ دلیل روشنه :

دنیای امروز با این ماهیت مالی به همچین مکانیزمی یعنی کریپتو اجازه فعالیت به عنوان ابزار پرداخت نمیده .

فروشگاهی و در نظر بگیر که لباس میفروشه و در قبالش کریپتو دریافت میکنه . فروشنده یک کالا فروخته و چند روز بعد میبینه کریپتویی که در قبال اون کالا گرفته 20 درصد در برابر دلار افت کرده و در واقع کالای خودشو و با 20 درصد ضرر فروخته . متاسفانه ما مردم خاورمیانه درک نمیکنیم که 0.1 درصد بالا پایین شدن نرخ اجناس تمام شرایط کشور ها و به هم میریزه . دنیا بر اساس نظم و قانون بنا شده . قانونی که هزاران سال زمان برده تا به اینجا برسه و پخته بشه و به یکباره قدرت های جهان این نظم و از بین نمیبرن چون دنیا نابود میشه

بند اخر متنت نوشتی مردم تلاش کنن کریپتو بشه ابزار پرداخت ؟ مردم اگر همچین قدرتی داشتن اصلن نمیزاشتن خیلی از اتفاقات دنیا به این شکل باشه . مردم اگر قدرت داشتن و هیچ دولتی سر کار نبود ( غیر متمرکز بود ) و همه چیز و مردم تعیین میکردن اشفته بازاری ایجاد میشد که فقط میشد اسمش و گذاشت قانون جنگل . جهان برمیگشت به دوران غارنشینی که نظم و قانونی نبود و هر کس زورش بیشتر بود پیروز میشد . وقتی دولتی سر کار نباشه اصلا معماله ای به شکل امروزی انجام نمیشه . کسی پایبند به هیچ قراردادی نیست . فردا میای میبنی یک نفر نشسته توی خونه شما و بیرون نمیره . قانون و دولتی هم وجود نداره که جلوش و بگیره . میشه جنگل

بزرگوار این ارز ها اگر ابزار مالی دنیا بشن ، هر روز قدرت دارایی های مردم پایین و بالا میشه و هر کس برای حفظ داراییش مجبوره هر روز به جای فعالیت مفید و ارامش ذهنش خرید و فروش کنه که سرماش نابود نشه . که در نهایت بتونه اون ارز و تبدیل به یک دارایی فیزیکی مثل خونه ، ویلا ، خودرو ، طلا ، تفریحات سالانه و روزانه . هر چند که طبق بند قبلیم شما در جهان غیر متمرکز فقط طبق قانون جنگل میتونی مالک و صاحب چیزی باشی .

جدا ازین بحث ها فقط در صورتی که ماهیت دلار و یورو و ارز های فیات مهم دنیا از بین برن ، کریپتو میتونه جای اونا رو بگیره .
کشوری به قدرت و بزرگی امریکا و قاره ای به قدرت اقتصادی و مالی اروپا تحت هیچ شرایطی پول رسمی خودشون و کنار نمیزنن و چیزی و جایگزین نمیکنن مگر اینکه اون ابزار پرداخت جدید ( مثلا کریپتو یا هر چیز دیگه ) و زیر سلطه خودشون دربیارن که در این صورت ماهیت کریپتو کاملا تغییر میکنه و دیگه اون چیزی که انتظارش و داشتیم نخواهد بود

هیچوقت دلار و یورو نابود نمیشن . هیچوقت . تعصب و بزارید کنار و بپذیرید این بازار مالی هم مثل خیلی از بازار های مالی دنیا شاید تا سالیان خیلی طولانی ادامه داشته باشه ولی هیچوقت نمیتونه دلار و یورو و … و نابود کنه و بشه ابزار مبادله مالی شماره یک در دنیای امروز . این بازار صرفا و صرفا یک بازار مالی هست مثل فارکس و سکه و طلا ولی با نوسان خیلی وحشتناکتر که یکسری توش سود میکنن و یکسری ضرر

میبخشید طولانی شد .

درست ترین سخنی بودکه درموردارزدیجیتال خوندم…

نه بردار من اینحور شما می فرماید نیست. هر دوره ای با هر ابداعی فرهنگ و تمدنی هم شکل گرفته. تحلیل شما بر اساس فرهنگ بعد از رنسانس و عصر تمرکز صنعت و در نتیجه دمکراسی متمرکز است . اکنون ما در عصر دیگری هستیم یعنی عصر دیجیتال و قطعا فرهنگ دیجیتال ، پول دیجیتال ، حکومت دیجیتال و دمکراسی دیجیتال شکل خواهد گرفت و دمکراسی هم با سیستم های رای گیری توکن های حاکیمتی را قطعا بشر در اینده نزدیک تجربه خواهد کرد . اون نوساناتی رو هم که فرمودید قطعا خود بشر با ابداعاتش بالانس خواهد کرد و این نوسانات شدیدی که الان می بینید بیشتر بدلیل شرایط حهانی است تا صرفا ماهیت ارزهای دیجیتال. و حتی بازار سهام نیز اکنون به همین درد دچارند.
نکته اینکه بشر هرگز به عقب برگشت نخواهد کرد و جهان دیجیتال ، پول دیحیتال ، فرهنگ دیحیتال ، متاورس و جهان محازی ، خدمات غیرمتمرکز جهان را تسخیر خواهند نمود و هیچ قانون جنگلی هم با این غالب نخواهد شد. تاریخ بشر از غار نشینی تا عصر امروز مطالعه کنید و رشدها و تغییر فرهنگ ، قانون و حاکمیت و تجارت رو ببینید و حتی سخن مخالفان این تغییرات رو مرور کنید.

حرفتون صحیح . جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش میره ولی تمام این موارد سالیان سال زمان میبره . شاید چند نسل بعد ما بتونن تا حد زیادی این شرایط غیر متمرکز و تجربه کنن ولی مطمئن باش ، غیر متمرکز شدن جهان حالا حالا ها رخ نمیده و به تغییرات بسیار وسیعی در زیر ساخت های جهان نیاز داره . یک سری ایدئولوژی های کشورداری بایستی تغییر کنه . سیاست خیلی از نقاط دنیا باید عوض بشه . همه چیز در دنیا باید کاملا تغییر کنه .

این و بدون جهان انقدر ادم طمعکار و قدرت طلب داره که همیشه میخوان بر منصب قدرت باشن چه پادشاهان جهان باستان چه قدرت طلبان جهان امروز و نمیخوان جهان غیر متمرکز شکل بگیره

چقدر منطقی و جامع و مانع توضیح دادی،
خیلی خوشم اومد،
به شخصه کاملا موافق صحبتهای شما هستم،
اصولا سیستمهای کاملا غیر متمرکز با مشکلی به نام هرج و مرج مواجهند که تا حدودی در بازار کریپتو شاهدش هستیم،
نمونه اش هم همین پروژه ترا و لونا هست که چندین میلیارد پول مردم پوچ شد و کسی پاسخگو نبود،
بله منفعت طلبی بنی بشر اسیبی به بقیه نزنه نیاز باید محدودیتهایی وجود داشته باشه

افرین‌‌یک‌حرف‌سنجیده‌وبامنطق‌زدی‌درجواب‌دوستانی‌نااگانه‌حرف‌میزنن‌ومیگن‌معلومم‌نیست‌حدف‌ونیتشون‌چیه‌الان‌توتمام‌ارزهاروببین‌همه‌ارزهاروصفرکردن‌ریزش‌تافلان‌قدر‌اگرجیزه‌توچرااینجایی‌‌اینجابازاره‌قرانیست‌که‌همش‌گاوی‌باشه‌‌افریرین‌اقارضا‌گل‌گفتی

پسرخوب‌تومیری‌بازارازفروشنده‌میپرسی‌این‌چند‌مثلاکفش‌میگه‌۱۵۰من‌ازبندر‌جنس‌پوشاک‌لوازم‌ارایشی‌هرچی‌فکرش‌روبکنی‌میاوردم‌به‌مغازه‌دارمیدادم‌همون‌کفش‌۱۵۰روازمن‌ده‌هزاربرمیداشتن‌یاادکلن‌من‌پنج‌هزارمیدادم‌مغازه‌دارپنجاه‌حالااون‌چقدر‌میخوادضررکنه‌من‌که‌نمیدونم‌‌درضمن‌طلا‌هم‌بخری‌اونم‌ضررمگرسکه‌بگیری‌که‌بازم‌کسرمیکنن‌اصلا‌میدونی‌واسه‌هجرت‌طلا‌حتی‌دسته‌دوازت‌چقدرمی‌گیرن‌نمیگم‌برویک‌پلاک‌یک‌گرمی‌بگیر‌بعدسه‌روزبعدببربفروش‌تابه‌حرفم‌برسی‌‌اینم‌مثل‌اون‌‌بازاره‌بدون‌برنامه‌وبدون‌دانش‌قطعازمین‌میخوری‌حرچیزی‌راه‌وروش‌خودش‌روداره‌بایداول‌اون‌رویادبگیری‌بعدیاواردشی‌یانه‌اینجاهم‌واسه‌ماکارت‌دعوت‌نفرستادن‌خودمون‌امدیم‌وبابرنامه‌حالاشایداین‌بازارتایکی‌دوسال‌بالاهم‌نرفت‌‌چون‌من‌فکرچندسال‌رنجشم‌کردم‌‌

نظرت تخصصی وعالی بود مثل بقیه ابدوغ خیاری نبود