بحث و گفتگو پیرامون «هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟»

از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تمامی استیبل کوین‌ها به‌جز تتر، عمدتاً با قیمتی بیشتر از یک دلار آمریکا معامله شده‌اند. با این حال، تمامی این ارزهای دیجیتال باثبات، از قدرت نقدشوندگی، دسترسی‌پذیری، نوسان قیمتی و ثبات ارزش یکسانی برخوردار نیستند. به‌عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار بررسی این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم استیبل کوین‌هایی با ریسک کمتر را برای هولدکردن انتخاب کنیم.


بحث و گفتگوی زیر پیرامون مقاله «هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟» شکل گرفته است.

یعنی الان تتر هامون رو تبدیل به dai.usdc.busd کنیم؟:cold_face:
دوستانی که تجربه دارن راهنمایی کنن
خود بستر اتریوم سابقه هک شدن داشت
الان بنظرتون امنیتش قوی شده یا بازم ممکنه اتفاق بیفته اگه هک بشه رو دای تاثیر میزاره؟
صرافی بایننس هم معلوم نیست همیشه پابرجا میمونه یا نه…خدا میدونه
شما خودتون سرمایتون رو تتر میکنین یا ریال نگه میدارین؟( با این اوضاع یکی از یکی دیگه بدتر شده):grin:
با این اوصاف فک کنم ۴ تا ارز رو داشته باشیم بهتر نیست؟
خوبی تتر اینه همه بستر هارو داره و همه صرافی ها…:thinking:

هیچ کدوم. چه کاریه خوب دلار بگیر. هولد کن راحت تری کم ریسم تر

عزیز برای معاملات کوتاه مدت هم نیازشون دارم

خوب من تازه کارم چطوری میتونم ارز رو بفروشم

چطوری میتونم پول بگیرم یه راهنمایی راحت میفرمایید

■■■■ ترین افراد کسی هست که پول خود را بصورت ریال نگه دارد!!!

دوست عزیز این مزخرفات رو ول کن. امن ترین استیبل کوین موجود تتر هست. اگر تتر از بین بره کل بازار ارز دیجیتال از هم میپاشه. به حرفهای مزخرف و این مقالات به درد نخور توجه نکن. تتر هم از نظر تاریخ عرضه اولین استیبل کوین دنیاست، هم از نظر حجم، هم از نظر ذخایر هم از نظر تعداد جفت ارزهای قابل معامله و هم از نظر نقد شوندگی در همه دنیا راحت ترین هست.

دلار اسکناس هم به درد نمیخوره چون:

اول اینکه برای خرید و فروشش باید آشنا داشته باشی
دوم اینکه خرید و فروش و نگهداری بیش از 10 هزار دلار جرم هست و پولتو مصادره میکنن
سوم اینکه باید توانایی شناسایی دلار اصل از تقلبی رو داشته باشی
چهارم اینکه نگهداریش بسیار سخته و ممکنه به راحتی سرقت بشه ازت و حتی جونت هم به خطر بیفته
پنجم اینکه مقدار زیادی از اسکناس های دلار موجود در ایران سریال نامبرشون در بانکهای خارجی ثبت شده و قابل خرج کردن نیست
و دهها دلیل دیگه.

پس تتر رو با خیال راحت نگه دار و به حرف هیچ کسی گوش نده چون تو ایران همه ادعای کارشناسی دارن ولی حتی ساده ترین موارد رو هم نمیدونن. فقط اگه حجم زیاد میخوای نگه داری توصیه میکنم هرگز در یک آدرس بیش از 9999 دلار نگهداری نکن چون حسابهای بالای 10 هزار دلار احتمال بررسیشون به خاطر تحریم بیشتره. و در نهایت هم هرگز با آی پی ایران تتر جا به جا نکن و اینکه اگر حتی یکبار با یک آدرسی با آی پی ایران تراکنش انجام دادی اون آدرس رو دیگه هرگز استفاده نکن و هرگز حتی با آی پی ایران در هیچ بلاک اکسپلورری موجودی و تراکنش هات رو چک نکن و برای انتقال از صرافی ایرانی و به صرافی ایرانی از یک آدرس واسط استفاده کن.

این اخبار صرفاً به دستور دولت آمریکا منتشر میشه که اعتبار تتر رو کم کنه و بتونن بازار اون رو به نفع USDC کوچکتر کنن. چون تمام تراکنشهای USDC تحت نظارت کامل فدرال رزرو و دولت آمریکاست اما مدیران تتر به این راحتی زیر بار حرف دولت نمیرن و اعتبارشون در بازار کریپتو براشون در اولویت هست. اگر هم کسی به تتر اعتماد نداره فقط جایگزینش BUSD هست. چون بایننس به هیچ عنوان زیر بار نظارت دولتها نمیره و بالاخره یه جوری اونها رو دور میزنه. مثلاً یکی از روشهاش اینه که دائماً BUSD ها رو میسوزونه و BUSD جدید منتشر میکنه و اونها رو دائماً بین بلاک چین های مختلف جا به جا میکنه که این خودش یه جور میکسر محسوب میشه. پس از نظر امنیت اول BUSD هست و بعد هم تتر و از نظر نقد شوندگی کم ریسک و کم خطر و راحت تر در سطح جهان اول تتر هست و بعد BUSD.